PageTitle
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / دانستنی های پوست / سولاریوم چه خطرات و عوارضی دارد ؟

سولاریوم چه خطرات و عوارضی دارد ؟

شاید افراد زیادی را دیده باشید که به فاصله چند روز پس از ملاقات آن ها، ناگهان متوجه شده اید که رنگ پوستشان زمین تا آسمان تغییر کرده و وقتی از آن ها بپرسید که چه طور این کار را انجام داده اند، به شما خواهند گفت که از سولاریوم استفاده کرده اند.
سولاریوم دستگاهی است که با استفاده از لامپ‌های مخصوص، اشعه ماورای بنفش را به پوست انسان می‎‌رساند. این اشعه قادر است رنگ پوست را در مدت زمان کوتاهی تیره کند.

آیا استفاده از سولاریوم برای بدن مضر می باشد؟

برنزه کردن رنگ بدن توسط دستگاه سولاریوم یا با حمام آفتاب عوارض جدی برای پوست دارد که در برخی موارد جبران ناپذیر است. اگرچه مضرات زیاد سولاریوم به اثبات رسیده است اما استفاده از این شیوه برنزه کردن روز به روز در حال افزایش است. قبل از اینکه از سولاریوم استفاده کنید بهتر است عوارض و خطرات جانبی سولاریوم را بشناسید.
- یکی از عوارض جبران ناپذیر سولاریوم، خطر ابتلا به سرطان پوست است.
- استفاده از سولاریوم می‌تواند باعث قرمز شدن، التهاب و سوختگی پوست شود. این موضوع به ویژه برای افرادی که پوست حساسی دارند خطرناک است.
- خشکی پوست، افزایش چین و چروک های سطحی و کم آب شدن پوست از عوارض مهم سولاریوم هستند.
- پر رنگ شدن خال‌ها و ایجاد لک‌های روشن و تیره روی بدن از عوارض دیگر سولاریوم هستند.
- پیری زودرس پوست به علت تخریب کلاژن و کاهش قوام پوست در اثر جذب اشعه ماوراء بنفش از عوارض قابل توجه سولاریوم هستند.
اگر استفاده از سولاریوم در درازمدت ادامه پیدا كند و دفعات تكرار تماس با اشعهUV زیاد شود، اثر تجمع رنگدانه‌ها باعث ایجاد سرطان پوست و قبل از سرطان، باعث از بین رفتن قوام پوست می‌‌شود. در نتیجه پوست فرد لطافت خودش را از دست می‌‌دهد و حتی اگر به سرطان پوست دچار نشود، فرد نسبت به هم‌سن و سال‌هایش پوست پیرتری پیدا می‌كند.

چه روش‌های جایگزینی برای سولاریوم می‌توان استفاده کرد؟

مهم نیست از چه روشی خود را برنزه می‌کنید. نور خورشید یا منابع مصنوعی مثل سولاریوم، تخت‌های برنزه یا ... همگی نوعی تابش اشعه فرابنفش است که برای پوست مضر می‌باشد. تابش اشعه ماوراء بنفش با سرطان پوست و دیگر انواع آسیب‌های پوستی به ویژه پیری زودرس پوست همراه است. به این ترتیب استفاده از سولاریوم برای برنزه کردن به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. برنزه‌شدن بی‌خطر وجود ندارد و ما به جوانان و افرادی كه تمایل به انجام این كار دارند، توصیه می‌كنیم كه از برنزه‌كردن چه به صورت سولاریوم و چه به شكل حمام آفتاب جداً خودداری كنند.
اگر افراد علاقه زیادی برای برنزه‌كردن پوست خود دارند، بهتر است از كرم‌های برنزه كننده‌ای كه منجر به رنگی‌شدن لایه‌های سطحی پوست می‌شود، بدون اینكه نیازی به تابش زیاد نور آفتاب باشد، استفاده كنند.


آدرس مطب : تهران ، بلوار آفريقا ، بالاتر از چهارراه جهان كودک ، خیابان پديدار ، ساختمان شهروز ، طبقه 6
تلفن : 88661062 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
هیرفیلر چیست ؟هیرفیلر چیست ؟

آیا از ریزش موهای خود خسته شده اید ؟ آیا روی بالشت و کف اتاقتان پر از مو خورده است ؟ اگر همچین مشکلی دارید ، هیرفیلر همان چیزی است که به رفع مشکل شما کمک می کند. پس با ما همراه باشید. ... ادامه مطلب

جوانسازی دور چشم با مزوژلجوانسازی دور چشم با مزوژل

شایع ترین علت بروز این مشکل وجود رنگدانه بیش از حد در ناحیه اطراف چشم است که در میان افراد آسیایی شایع است. در این افراد به علت نازکی پوست زیر چشم رنگدانه های موجود در پوست مشخص تر است. ... ادامه مطلب

علل ریزش مو ارثی در مردانعلل ریزش مو ارثی در مردان

در بسیاری از مردان دلیل ریزش مو وراثت است، به مانند بسیاری از ویژگی های جسمانی که از خانواده پدری و یا مادری به ارث برده می شود وضعیت موها نیز به همین شکل است. ... ادامه مطلب

مزوژل بهترین روش جوانسازی پوستمزوژل بهترین روش جوانسازی پوست

داشتن چهره ای جذاب و زیبا بعد از استفاده طولانی مدت از ماسک آرزوی خیلی از ماست. با مزوژل های جوانساز می توانید زیبایی، طراوت و شادابی را به پوست خود هدیه دهید. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین