PageTitle

ریزش مو در زنان

به طور طبیعی همه‌ی ما روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ عدد تار مو از دست می‌دهیم. ریزش موها بخشی از چرخه‌ی طبیعی رشد مو است. وقتی تعادل بین رشد موهای جدید و ریزش موهای قدیمی به هم می‌خورد، با مشکل ریزش مو یا طاسی مواجه می‌شویم. به ریزش موی بیش از حد در علم پزشکی، آلوپسی یا طاسی گفته می‌شود. امروزه بسیاری از زنان و حتی دختران جوان نیز مبتلا به مشکل ریزش مو هستند و با این مشکل در دوره‌ای از زندگی خود دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
گاهی ریزش مو در صورت عدم اقدامات درمانی به موقع و مناسب، غیر قابل جبران و برگشت ناپذیر می‌شود. ما به شما توصیه می‌کنیم؛ در صورتی که دچار ریزش مو به طور غیر عادی هستید؛ در اولین فرصت به پزشک مراجعه نمایید.

علت ریزش مو در زنان

ریزش مو در زنان دلایل متعددی دارد. عوامل مختلفی مثل شرایط پزشکی، تغییرات هورمونی یا پاسخ بدن به استرس ممکن است باعث ریزش مو در زنان شود. در زیر به دلایل بیشتری می پردازیم :
1- افزایش سن
با افزایش سن، فولیکول های مو دیگر قادر نیستند با سرعت قبل موهای از دست رفته را جایگزین کنند و در نتیجه رشد موها کند می‌شود. در این حالت تعداد موهایی که می‌ریزند از تعداد موهایی که مجددا رشد می‌کنند بیشتر شده و ریزش مو اتفاق می‌افتد.
2- بارداری و شیردهی
تغییر سطح هورمون ها و همچنین استرس ناشی از دوران بارداری و شیردهی، یکی از علل ریزش مو در خانم‌ها است.
3- استرس یا شوک
ریزش مو همچنین می تواند پس از یک دوره استرس زا در زندگی، مانند طلاق، فوت شدن نزدیکان، قرار گرفتن تحت فشارهای روانی یا مسائلی از این قبیل رخ دهد.
4- کم خونی یا فقر آهن
فقر آهن در صورت داشتن یا نداشتن آنمی می تواند منجر به ریزش مو شود.
5- اختلالات هورمونی
یکی از عوامل موثر در ریزش مو، عدم تعادل هورمون‌ها است. هورمون‌های جنسی از هورمون‌های تاثیرگذار بر پوست و مو هستند و عدم تعادل در هورمون‌های استروژن و پروژسترون باعث ریزش مو و یا حتی پرمویی بدن در خانم‌ها می‌شود.
6- کیست‌های تخمدان
ایجاد کیست تخمدان (PCOS) می‌تواند ریزش موی سر را شدت ببخشد و همچنین باعث افزایش موهای زائد بدن شود.
7- اختلالات تیروئید
پرکاری یا کم کاری تیروئید از دیگر عواملی است که منجر به اختلال هورمونی می‌شود. در نتیجه این اختلالات، فرد دچار ریزش مو می‌شود.
8- تغذیه ناسالم و یا کاهش وزن ناگهانی
کاهش وزن ناگهانی و یا عدم مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی کافی به طور روزانه، مشکلات متعددی از جمله ریزش مو را در پی خواهد داشت. کمبود بیوتین، پروتئین، آهن یا روی، باعث ریزش مو می‌شود.
9- مدل موی نادرست
بستن موها به شکلی که باعث کشیدن ریشه مو شود، میتواند عامل کم پشتی مو باشد.


آدرس مطب : تهران ، بلوار آفريقا ، بالاتر از چهارراه جهان كودک ، خیابان پديدار ، ساختمان شهروز ، طبقه 6
تلفن : 88661062 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مزوژل جوانساز چیست ؟مزوژل جوانساز چیست ؟

مزوژل یکی از جدیدترین و موثرترین روش ها برای بازسازی و جوانسازی طبیعی پوست است که با تحریک کلاژن و الاستین از طریق آزادسازی هیالورونیک اسید باعث از بین رفتن خطوط ریز و چین و چروک های پوست می شود. ... ادامه مطلب

جوانسازی دور چشم با مزوژلجوانسازی دور چشم با مزوژل

شایع ترین علت بروز این مشکل وجود رنگدانه بیش از حد در ناحیه اطراف چشم است که در میان افراد آسیایی شایع است. در این افراد به علت نازکی پوست زیر چشم رنگدانه های موجود در پوست مشخص تر است. ... ادامه مطلب

علل ریزش مو در زنانعلل ریزش مو در زنان

ریزش مو در زنان معمولاً زمانی مشخص میشود که فرد به طور غیرمنتظرهای، مقدار زیادی مو از دست میدهد. به طور طبیعی همهی ما روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ عدد تار مو از دست میدهیم ... ادامه مطلب

هیرفیلر چیست ؟هیرفیلر چیست ؟

آیا از ریزش موهای خود خسته شده اید ؟ آیا روی بالشت و کف اتاقتان پر از مو خورده است ؟ اگر همچین مشکلی دارید ، هیرفیلر همان چیزی است که به رفع مشکل شما کمک می کند. پس با ما همراه باشید. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین