PageTitle
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / علل ریزش مو و درمان آن / ریزش مو یا آلوپسی آندروژنیک چیست؟

ریزش مو یا آلوپسی آندروژنیک چیست؟

ريزش مو در زنان با گذر زمان و افزایش سن امری طبیعی است و اصولا بعد از دهه ٢٠ و٣٠ شروع مى شود. تعداد زیادی از زنان بعد از یائسگی دچار ریزش مو می‌شوند. آلوپسی آندروژنیک یا ریزش موی آندروژنیک ریزش مویی است که در زنان اتفاق می‌افتد و شبیه به طاسی مردانه است با این فرق که نوع الگوی ريزش مو در زنان با مردان كاملا متفاوت است و به شكل تدريجى و منتشر مى باشد. به همین علت زمانی متوجه کم مویی خود می شوند که مقدار زیادی مو از دست داده اند. بر خلاف مردان، خط رويش مو در جلو سر حفظ شده و مو ها از قسمت مركزى سر كم مى‌شود. یکی از علل شایع ریزش مو در زنان ریزش موی آندروژنیک است که از پدر یا مادر به ارث می رسد.در این افراد میزان تستوسترون یا همان هورمون مردانه بالاتر از حد نرمال است. در واقع ریزش موی آندروژنیک، ریزش موی وابسته به هورمون مردانه است که هم در زنان و هم در مردان اتفاق می‌افتد.

این افراد علی رغم موی کم پشت، موهای زائد زیادی دارند و اغلب دچار مشکلات قاعدگی هستند.البته گاهی علی رغم نرمال بودن میزان تستوسترون در آزمایش خون، بدلیل حساسیت زیاد گیرنده های فولیکول موی این افراد به هورمون تستوسترون ، دچار ریزش موی آندروژنیک می شوند. اگر ریزش موهای شما به دلیل وجود ریزش مو زنانه ( آلوپسی آندروژنیک ) باشید، می‌توانید جلوی ریزش بیشتر مو را بگیرید. هرچه زودتر شروع به درمان آلوپسی آندروژنیک کنید، بهتر به درمان پاسخ می‌دهید و امکان رشد مجدد مو بیشتر می‌شود.

شکل ریزش مو آندروژنیک

در مردان خط رویش مو در ناحیه جلو سر شروع به عقب رفتن می‌کند و در ناحیه بالای سر مو دچار ریزش می‌شود. اما در زن‌ها ریزش مو کاملا متفاوت است و مشکل با نازک شدن موها و ریزش مو در وسط سر و همچنین در شقیقه‌ها مشاهده می‌شود. ریزش موی آندروژنیک در بانوان منجر به طاسی می‌شود. به همین دلیل درمان ریزش موی آندروژنیک در زنان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

تغییرات مو در روند ریزش مو به ترتيب عبارتند از :

1- رشد موها کاهش یافته و دیرتر بلند می شوند.
2- ضخامت موها کمتر شده و کم پشت تر به نظر می رسند.
3- موها رنگدانه خود را از دست داده و به تدریج کرکی می شوند
4- کم مویی
5- از بین رفتن کامل فولیکول مو و طاسی

درمان ریزش مو با الگوی زنانه

درمان دارویی

در برخی موارد با توجه به شرح حال مراجع،داروهایی مانند فیناستراید می‌تواند به درمان ریزش مو کمک کند که حتما باید با تجویز و زیر نظر پزشک مصرف شود.

پی آر پی مو :

PRP پلاسمای حاوی پلاکت خود بیمار است که طی فرآیند ساده خون گیری با کمک کیت استاندارد و سانتریفوژ از خون بیمار جدا می شود. پلاکت‌ها با آزاد کردن شش فاکتور مهم رشد، باعث ترمیم و رشد مجدد فولیکول‌های مو می‌شوند. دراین روش نباید از لوله‌های آزمایشگاهی استفاده کرد. کیت مناسب پی آر پی باید بتواند بعد از سانتریفوژ، پلاسمایی با بیشترین غلظت پلاکت را از خون جدا کند. از این روش می توان برای درمان انواع ریزش موی آندروژنیک، سکه ای، هورمونی، پس از زایمان و همچنین به عنوان درمان کمکی پس از کاشت مو و ابرو استفاده کرد.

هیرفیلر :

هیرفیلر یا فیلر مو اولین فیلر تقویت کننده مو است که با داشتن انواع ویتامین‌ها و هیالورونیک اسید برای درمان انواع ریزش موی هورمونی، ارثی، سکه‌ای و ... در خانم‌ها و آقایان در سنین مختلف استفاده می‌شود. این محصول منحصر به فرد باعث قطع ریزش مو، افزایش ضخامت مو و همچنین افزایش رشد مجدد مو می‌شود.

مزوتراپی مو :

مزوتراپی یک روش درمانی موثر برای افرادی است که از ضعیف بودن یا ریزش موی خود رنج می برند. در این روش با توجه به علت ریزش مو، ترکیبی از بهترین داروهای تقویت کننده و ویتامین ها به سر تزریق می شود. مزوتراپی با افزایش جریان خون در ناحیه سر باعث رساندن مواد مغذی و خون‌رسانی به فولیکول مو می شود که نتیجه آن کاهش ریزش مو، رشد مجدد و افزایش ضخامت مو است. از این روش برای درمان ریزش و تقویت ابرو هم استفاده می‌شود.


آدرس مطب : تهران ، بلوار آفريقا ، بالاتر از چهارراه جهان كودک ، خیابان پديدار ، ساختمان شهروز ، طبقه 6
تلفن : 88661062 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علل ریزش مو در زنانعلل ریزش مو در زنان

ریزش مو در زنان معمولاً زمانی مشخص میشود که فرد به طور غیرمنتظرهای، مقدار زیادی مو از دست میدهد. به طور طبیعی همهی ما روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ عدد تار مو از دست میدهیم ... ادامه مطلب

مزوژل جوانساز چیست ؟مزوژل جوانساز چیست ؟

مزوژل یکی از جدیدترین و موثرترین روش ها برای بازسازی و جوانسازی طبیعی پوست است که با تحریک کلاژن و الاستین از طریق آزادسازی هیالورونیک اسید باعث از بین رفتن خطوط ریز و چین و چروک های پوست می شود. ... ادامه مطلب

پی آر پی (PRP) صورت چیست ؟پی آر پی (PRP) صورت چیست ؟

پیر شدن پوست به دلیل عدم تعادل بین نرخ تخریب و بازسازی سلول های پوستی و کلاژن است. در جوانسازی به روش پی آر پی با کیت سوییسی رژن لب از طریق تزریق پلاسما ... ادامه مطلب

هیرفیلر چیست ؟هیرفیلر چیست ؟

آیا از ریزش موهای خود خسته شده اید ؟ آیا روی بالشت و کف اتاقتان پر از مو خورده است ؟ اگر همچین مشکلی دارید ، هیرفیلر همان چیزی است که به رفع مشکل شما کمک می کند. پس با ما همراه باشید. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین