صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مراقبت های پوست / دانستنی هایی درباره کرم ضدآفتاب

دانستنی هایی درباره کرم ضدآفتاب

برای بسیاری از شما مقایسه کردن دو یا چند ضد آفتاب کاری پیچیده و گیج کننده ای است . اگر چه انتخاب مناسب ترین ضد آفتاب کار مهمی است ولی استفاده درست از ضد آفتاب نیز اهمیت بالایی خواهد داشت و استفاده صحیح از ضد آفتاب حتی امر مهم تری است که بسیاری از ما آن را به درستی نمی دانیم. پس پیش از این که به ساحل بروید و یا در معرض آفتاب قرار بگیرید این دو اصل را در مورد ضدآفتاب ها یاد بگیرید ، ضدآفتاب مناسب و استفاده صحیح از آن .

بهترین ضد آفتاب کدام است ؟
ضد آفتاب ها با دو روش از پوست شما در برابر اشعه های مضر نور خورشید یا UV یا فرا بنفش محافظت می کنند . برخی از آن ها نور آفتاب را منعکس کرده و برخی دیگر نور را جذب می کنند که در هر دو صورت مانع رسیدن اشعه های مضربه پوست شما خواهند شد . تا چندین سال پیش انتخاب ضدآفتاب مناسب به معنای انتخاب یک ضدآفتاب با فاکتور محافظت در برابر آفتاب یا SPF بالاتر بود که در واقع نشانگر میزان محافظت آن ضدآفتاب در برابر یک اشعه سرطانزا یعنی همان UVB بود .

در واقع تعریف SPF به صورت میزان محافظت از پوست تنها در برابر اشعه UVB می باشد .اما مطالعات گسترده نشان داد که اشعه فرابنفش A یا UVA نیز سرطان زا بوده و ریسک سرطان پوست را افزایش می دهد . اما UVA شما را دچار آفتاب سوختگی نخواهد کرد و تنها به پوست شما نفوذ کرده و موجب چین و چروک می شود.

فاکتور محافظت در برابر UVB نشان می دهد که ضدآفتاب تا چه اندازه در برابر آفتاب سوختگی ناشی از UVB مقاوم است. مثلا اگر شما معمولا ظرف 10 دقیقه در هنگام قرارگیری در آفتاب دچار آفتاب سوختگی می شوید ، استفاده از یک ضدآفتاب با فاکتورمحافظتی در برابر آفتاب یا SPF معادل 15 این زمان را 15 برابر می کند یعنی شما پس از 150 دقیقه قرارگیری در معرض آفتاب ، دچار آفتاب سوختگی خواهید شد . حال آنکه یک ضد آفتاب با SPF 30 تقریبا 97 درصد از UVB نور آفتاب را فیلتر خواهد کرد.

برای اغلب افرادSPF 15 مناسب است ولی افرادی که پوست حساس تری دارند ، افرادی که سابقه خانوادگی سرطان پوست دارند و یا سابقه ای از بیماری هایی نظیر لوپوس که حساسیت به نور خورشید را افزایش می دهند باید ضدآفتاب هایی با SPF 30 و بالاتر را در نظر بگیرند .
بهترین و مناسبترین میزان از کرم ضدآفتاب برای هربار مصرف 2میلی گرم بوده که برابر نصف بند انگشت سبابه میباشد؛ که باید هر 4 الی 5 ساعت تمدید شود. شما باید در هنگام انتخاب کرم ضد آفتاب خود کرمی را انتخاب کنید تا از پوست در مقابل هر دو نوع اشعه UVA و UVB محافظت کند.
هر کرم ضدآفتاب فیزیکی که حاوی فیلترهای محافظ زینک اکساید یا تیتانیوم دیاکساید باشد، این کار را انجام میدهد. از کرم های ضدآفتاب رنگی صرفا پخش شدن بهتر آن روی پوست و گاهی برای پوشاندن لک های پوستی استفاده میشود و تنها تفاوت آنها با کرم های ضدآفتاب بی رنگ در همین مورد بوده، بنابراین هیچ تفاوتی در عملکرد این دو نوع ضدآفتاب وجود ندارد.

.


آدرس مطب : تهران ، بلوار آفريقا ، بالاتر از چهارراه جهان كودک ، خیابان پديدار ، ساختمان شهروز ، طبقه 6
تلفن : 88661062 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مزوژل بهترین روش جوانسازی پوستمزوژل بهترین روش جوانسازی پوست

داشتن چهره ای جذاب و زیبا بعد از استفاده طولانی مدت از ماسک آرزوی خیلی از ماست. با مزوژل های جوانساز می توانید زیبایی، طراوت و شادابی را به پوست خود هدیه دهید. ... ادامه مطلب

علل ریزش مو ارثی در مردانعلل ریزش مو ارثی در مردان

در بسیاری از مردان دلیل ریزش مو وراثت است، به مانند بسیاری از ویژگی های جسمانی که از خانواده پدری و یا مادری به ارث برده می شود وضعیت موها نیز به همین شکل است. ... ادامه مطلب

علل ریزش مو در زنانعلل ریزش مو در زنان

ریزش مو در زنان معمولاً زمانی مشخص میشود که فرد به طور غیرمنتظرهای، مقدار زیادی مو از دست میدهد. به طور طبیعی همهی ما روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ عدد تار مو از دست میدهیم ... ادامه مطلب

جوانسازی دور چشم با مزوژلجوانسازی دور چشم با مزوژل

شایع ترین علت بروز این مشکل وجود رنگدانه بیش از حد در ناحیه اطراف چشم است که در میان افراد آسیایی شایع است. در این افراد به علت نازکی پوست زیر چشم رنگدانه های موجود در پوست مشخص تر است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین